Siemens iQ500 varioPerfect

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 62 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens iQ500 varioPerfect op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Arjan287 31-07-2017

Teleurstelling

Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Machine nu 5 jaar in gebruik. Gemiddeld 1 x per dag in gebruik. Maar nu net 5 jaar hoor ik het lager kapot gaan. Dat valt me toch wel tegen. Maar wat het teleurstellendste is dat er alleen maar een complete kuip/trommel voor te bestellen. En dat kost bijna €300,- excl. montage! Terwijl een nieuwe lager set nog geen 50,- zou kosten. Heel jammer dus maar geen Siemens meer.

Minpunten

• Lagers kapot na 5 jaar
  • Geen losse lagers te koop
  • Alleen complete kuip/trommel van €300 ex.montage

Eric 24-03-2017

Te snel kapot

Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

2014 gekocht. Normaal gezins-gebruik. Lagers nu kapot. Hele trommel moet dan vervangen worden inclusief lagers. (Te) dure reparatie voor de machine. Teleurgesteld dus....

Pluspunten

• Deed normaal de was.

Minpunten

• Snel defect (lagers)

R de Jong 10-07-2016

goed, echter 1 probleem

Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

de tiptoetsen zijn een kriem, als je ook maar iets te hard drukt dan springt de andere optie direct mee, druk je te zacht, dan pakt hij hem niet
zonde van zo'n mooi apparaat met goed wasresultaat

mh1984 15-05-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

We hebben deze wasmachine inmiddels iets meer dan een half jaar, maar we hebben enorm spijt van deze aankoop. Hij maakt zoveel geluid dat de buren zijn langgewenst om te vragen of 's avonds niet willen wassen want de kinderen worden er wakker van. Als de machine aanstaat kan je dit voor op straat horen. We hebben schokbrekers gekocht, maar dit mag niet baten.

GeflapteAppel 21-07-2015

Heb je de transportbeveiliging verwijderd? Anders gewoon contact opnemen met siemens. De wasmachine hoort geen overheersend geluid te maken.

elseanne 28-05-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Ik heb deze machine nu ruim een half jaar in gebruik en ben er nog steeds ontzettend tevreden over. Het gebruikersgemak kan niet beter. De in te stellen programmaduur, dit kan niet beter. De verkorte programma's, het zgn. opfrissen, prima. Bij ons staat de machine in de keuken en als hij z'n werk doet kun je gerust een normaal gesprek blijven voeren. Bijna geen geluidsoverlast.

Liesbeth van Wijk 17-05-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Makkelijk, mooi en uitgebreide machine voor een hele goede prijs. Alles wat Siemens zegt is naar waarheid. Het enige waar ik nog moet aan wennen is dat hij niet alleen kan centrifugeren (of nog niet gevonden, zat nl. wel op mijn oude machine).
Ik hoop dat ik er minimaal 10 jaar mag van genieten en dan op naar een andere Siemens!!!!!

GeflapteAppel 21-07-2015

Zet hem op spoelen/centrifugeren en druk vervolgens op extra spoelen om dit uit te schakelen, dan gaat hij alleen centrifugeren.

AnjaAart 13-03-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Prachtig vormgegeven machine met een prima wasresultaat.
Lekker stil en een makkelijke en duidelijke bediening En een mooie prijs.
Hoopte op 100 euro wasmiddel maar dat geld nou net weer niet bij deze iSensoric. Balen.
Hij past goed onder onze droger Ook een Siemens IQ500 die 3 mnd ervoor aangekocht was.

Geppy 10-03-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Heb deze wasmachine nu een kleine week en kan niet anders zeggen dan dat ik er erg blij mee ben. Er kan veel wasgoed in, het geluid is zeer zacht en het is meteen zichtbaar hoe lang een programma duurt. Je kunt zo dus zelf bekijken wanneer je voor de kortste tijd wilt gaan en wanneer voor het meest gunstige energieverbruik. Prettig dat je kunt kiezen voor een kort programma (en dat is ook echt kort; handig voor wat kleinere wasjes tussendoor)of een handwasprogramma (heb er een hekel aan dat op de ouderwetse manier te moeten doen.Ook erg handig dat je hoort wanneer het apparaat klaar is. Bediening spreekt voor zich, qua vormgeving fraai door de "zilveren" deur.

S Kopp 28-02-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Wast superfijn! Schoon, stil en zuinig. Wat wil je nog meer. De deur is lekker groot, dus hij laadt makkelijk. Centrifugeert goed want de was komt er behoorlijk droog uit. Het enige nadeel is dat de resterende tijdsindicatie niet helemaal accuraat is.

motoguzzi1 27-02-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Fantastisch apparaat. Dit is meer dan een wasmachine; dit wordt een vriend voor het leven! Hij is hier nog maar kort, maar hij draait nu al optimaal en geruisloos mee in ons gezinsleven. Hij wast goed, heeft genoeg mogelijkheden, maar niet zoveel dat je er tureluurs van wordt, heeft een mooie grote deur, ziet er goed uit en voelt degelijk aan. Hier krijgen we zeker geen spijt van!

Ingridd0307 26-02-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Dit is mijn 2e Siemens. Gewoon top kwaliteit. Met de vorige 15 jaar gedaan en nooit iets mee gehad. Weet zeker dat deze nieuwe net zo lang meegaat. Mooie wasmachine met weinig geluid en meer dan genoeg programma keuzes. Wat schoon en komt goed droog uit de machine.

Frieda1976 23-02-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Onze vorige siemens extra klasse xl 140 a ruim 15 jaar gehad.
Zonder problemen!
Dagelijks meerdere wasbeurten gedraaid zonder problemen.
Vandaar deze aankoop wederom een siemens werd.
Erg betrouwbaar en zuinig.

carmen 1966 20-02-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Gebruiksvriendelijk en een mooie grote trommel,goeie wasresultaten. Goeie prijs /kwaliteits verhouding.

J.Angela 19-02-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Hiervoor hadden wij een bovenlader van Bosch, wij waren tevreden met de machine alleen begon hij helaas kuren te vertonen.

Uiteindelijk zagen wij deze machine bij Mediamarkt, na een enkele recensies te hebben gelezen wisten wij dat dit de juiste machine zou worden.

Wij hebben nu de wasmachine al een aantal weken en we zijn er erg blij mee! De wasmachine rekent zelf hoe lang hij de tijd nodig heeft om een was te draaien, dit is erg handig.
De wasmachine is ook erg stil voor een machine met een koolborstelmotor en je kan zonder schreeuwen er naast staan, de vorige machine voelde je daar en tegen door het hele huis trillen.

De wasmachine zelf ziet er ook goed uit en we draaien nu zelfs minder wassen omdat we meer was kwijt kunnen, ook hebben we een extra stukje gekocht voor in de lade zodat we vloeibaar wasmiddel kunnen doseren.

De was zelf komt er erg droog uit en ruikt heerlijk fris, wij gaan er van uit dat de wasmachine 10 tot 15 jaar meer kan.

Al met al hebben wij geen spijt van deze aankoop en raad ik wasmachine aan iedereen die geen breed budget hebben.

Nathalie & Frank 14-02-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Fantastische wasmachine, sinds een maand in ons bezit.
Zeer tevreden over het wasresultaat, ook bij kortere programma's wast de machine schoon en lekker fris. De machine beschikt over ruim voldoende mogelijkheden. Het superkorte programma biedt uitkomst bij kleine hoeveelheden en je kunt de programma naar wens op eco of snel zetten en daarnaast startuitstel invoeren. Het elektronische scherm geeft duidelijk aan welke keuzes je hebt ingevoerd en welke mogelijkheden er zijn. Dit zorgt ervoor dat het apparaat erg gebruiksvriendelijk is. Een kind zou (letterlijk) de was kunnen doen... Het uiterlijk van de wasmachine is modern, maar stijlvol. De zilverkleurige deur geeft een hip tintje aan de uitstraling. Ik vraag me wel af of deze extra gevoelig is voor beschadigingen? De wasmachine bepaalt zelf de hoeveelheid water, wat hem zuinig in gebruik maakt. Het eco programma duurt langer, maar zorgte ervoor dat hij minder energie verbruikt.
Wij zijn dus zeer tevreden met onze nieuwe wasmachine!

Nauta-groningen 14-02-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Tot nu toe zeer tevreden. De wasmachine is erg stil en de was resultaten tot nu toe zijn erg goed. Duurzaamheid moet zich nog bewijzen, maar heb er alle vertrouwen in!

AntonU 12-02-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Na een bovenlander i.v.m. rugklachten, nu een voorlader gekocht, deze wel op een Wasmachineverhoger geplaatst.
Het bedieningsgemak en wasresultaat mogen er zijn, hopelijk blijft dat zo, aangezien er veel kalk in het leidingwater zit

ErwinNLD 11-02-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Geen fratsen, gewoon gemakkelijk te installeren en een goed wasresultaat. Heel handig voor een onhandig iemand als ik met wassen is dat het programma zich indien noodzakelijk tijdens het wassen aanpast voor het beste resultaat!
Verder vind ik het 'superkorte' programma ideaal voor het wassen van mijn sportkleding!

V78 11-02-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Wasmachine nu een week in mijn bezit en tot nu toe zeer tevreden. Veel mogelijkheden. Ook het snelwasprogramma van 15 minuten is erg handig. De machine is stil. Enig kleine (onbelangrijke) minpuntje is dat de machine erg lang piept als de was klaar is.

Omaineke 05-02-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

De machine leek op papier voor mij ingewikkeld.
Echter; toen ik stapsgewijs het voorschrift doornam voor ik ging wassen, was het een makkie.
De was is lekker schoon, vlekken eruit en zéér geruisloos en een prettig grote deur.
Mijn zoon had deze machine aanbevolen, nou dat heeft hij goed gedaan.
Ik ben er héél tevreden mee.
Ook de bezorging ging correct, kortom een blije en tevreden klant!!

C.J.Pit-van Seters

Omaineke 27-05-2014

Nog steeds ZEER tevreden!!

Gerard81 04-02-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Wasresultaat is super, alles komt er schoon uit!

Mogelijkheden ook zeer goed, meer dan genoeg verschillende wasprogramma's

Gebruikersgemakt, tja kind kan de was doen ;-)

Vormgeving, ziet eruit als een wasmachine maar dat vind ik ook niet belangrijk

Duurzaamheid kan ik nog niks over zeggen, heb hem net!

Aard Appel Moes 03-02-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Goede wasmachine, makkelijk te bedienen. Startuitstel is erg handig. Kortprogramma is ook makkelijk.

M. Koolen 02-02-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Het wasresultaat is goed de was is schoon. Voor mij zitten er voldoende instel mogelijkheden op. Ik vind het fijn dat er de mogelijkheid op zit van een kort programma. Ik moest even wennen aan de tiptoetsen maar dan gaat het goed.Ik vind de vormgeving echt mooi, weer eens wat anders met die rondingen aan de zijkant. Het sluiten van de deur gaat makkelijk. Over de duurzaamheid kan ik nog niet zo veel zeggen. Ik heb hem pas een maand en het is mijn eerste Siemens. Maar ik ben nu al erg tevreden.

wamelink 02-02-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

Een overzichtelijke,stille machine ziet er modern en netjes uit en is simpel te bedienen ,de mogelijkheden zijn dik voldoende duurzaamheid nog niet te bepalen hebben de machine pas wasresultaat is goed was komt er fris uit

Henriettevdl 31-01-2014
Geschreven voor: Siemens iQ500 varioPerfect

De Siemens hebben wij net in gebruik en bevalt tot nu toe heel erg goed. Hij is stil, meer dan voldoende mogelijkheden, makkelijk te bedienen (heel logisch).
Over de duurzaamheid hebben we nog geen mening, maar het volste vertrouwen. We hopen hier vele jaren plezier van te hebben.